Predstavitev
Želja po letenju spremlja človeštvo že stoletja – kot simbol svobode, raziskovanja in preseganja meja. Danes nam sodobna letala omogočajo, da te sanje postanejo resničnost.
Letenje je strast, občutek svobode in vznemirjenje, ki se začne z vsakim vzletom. Zmogljiva letala, natančna navigacija in razgledi iz ptičje perspektive ustvarjajo edinstveno izkušnjo, ki ostane za vedno v spominu. Ne glede na to, ali ste začetnik, letalski navdušenec ali bodoči pilot, vas letenje popelje v svet, kjer so meje le še črte na zemljevidu.
Naš aeroklub združuje ljudi, ki jih vse to povezuje – ljubezen do letenja, občutek svobode in želja po novih doživetjih v zraku. Vsak član prispeva delček svoje zgodbe in skupaj ustvarjamo skupnost, kjer se sanje o letenju uresničujejo.
Upravnik
Božo Vidmar
Upravni odbor
Predsednik društva
Staš Stankovič
Podpredsednik
Peter Štemberger
Tajnik
Uroš Strmec
Darko Pavlovič
Maj Bukovec
Nadzorni odbor
Matej Jevšček
Janez Dragan
Andrej Spudič
Disciplinska komisija
Vito Strasberger
Miran Urekar
Jože Brodar
Vodja jadralne sekcije
Žiga Poljanšek
Vodja modelarske sekcije
Rudi Škrajnar
Zgodovina
1948
Prvi koraki
Začetki novomeškega aerokluba segajo v leto 1948, ko je pod okriljem Okrajnega odbora Ljudske tehnike zaživel modelarski krožek. Ta je predstavljal temelj za prihodnji razvoj letalstva v regiji.
1949
Prvo šolanje jadralnih pilotov
Že leto kasneje so se na travnikih Kosove doline odvijali prvi začetniški tečaji jadralnega letenja. Z enostavnim letalom vrste "vrabec" in gumijastim štartom so udeleženci opravili prve »skoke« in nadaljevali šolanje na Blokah.
1950
Ustanovitev Aerokluba Novo mesto
Pod vodstvom letalskega učitelja Janka Slabeta je bil uradno ustanovljen Aeroklub Novo mesto. Slabe je postal prvi upravnik Letalske šole in pričel z organizacijo gradnje prve lope za letala.
1951
Prvi koraki šolanja in napredek
Klub je pridobil prvo dvosedežno jadralno letalo "roda", ki je omogočilo sistematično šolanje. Po zaključenem uvodnem usposabljanju so piloti nadaljevali samostojne polete na letalih tipa "čavka" in "jastreb". Vzleti so potekali z vitlom, katerega so sprva poganjali ročno, kasneje s pomočjo vojaških konj, motornega kolesa BMW in nato traktorja Farmall. Poleg hangarja so uredili še učilnico, delavnico, gostinski prostor, črpalko za gorivo in druge spremljajoče objekte.
1953
Prvo motorno letalo
Aeroklub je prejel svoje prvo motorno letalo – dvokrilnik PO-2. Na žalost je letalo leta 1955 zgorelo ob prisilnem pristanku na južni strani Gorjancev, v nesreči pa je življenje izgubil pilot in upravnik Nikica Bule. Nasledil ga je letalski učitelj Stane Raznožnik, ob njem pa so začetnike šolali še učitelji iz Ljubljane – Marčenko, Krumpak in Velej. Padalske tečaje so izvajali na letališčih v Cerkljah in Ljubljani.
Začetek 60. let
Dolenjski letalski center
Vzpostavljen je bil Dolenjski letalski center (DLC), ki je povezal pilote in padalce iz širše jugovzhodne Slovenije. Letalska zveza Slovenije je za potrebe šolanja dodelila letali letal tipa Aero 2 in Aero 3.
60. in 70. leta
Zlata doba
DLC je ob podpori občin in Jugoslovanske ljudske armade močno razširil floto – imeli so kar 11 jadralnih in 5 motornih letal. Armada je zgradila 2000 metrov dolgo (s predpolji do 2500 m) in utrjeno travnato vzletno-pristajalno stezo med Stražo in Prečno, v smeri 050–230.
1985
Nova poglavja
Z razpustom Dolenjskega letalskega centra leta 1985 so klubi začeli delovati samostojno. Danes so aktivni:
Aeroklub Novo mesto na letališču v Prečni
Aeroklub Bela krajina na letališču v Prilozju
Klub letalcev Brežice na letališču v Cerkljah ob Krki
2020–danes
Nenehna rast in razvoj
Aeroklub Novo mesto danes predstavlja enega izmed osrednjih stičišč za jadralne pilote v jugovzhodni Sloveniji. Klub se ponaša z moderno opremo, izkušenimi inštruktorji ter široko paleto dejavnosti, ki vključujejo šolanje pilotov, organizacijo tekmovanj in druge letalske aktivnosti.
Poleg tega so se člani kluba še naprej osredotočali na izobraževanje mladih, omogočajo pa tudi sodelovanje z različnimi sponzorji in institucijami, kar omogoča dodatni razvoj kluba in letalske skupnosti v Sloveniji.